Lektury, lektury… ach te lektury, czyli jak w ciekawy i oryginalny sposób utrwalić treść „Tajemniczego ogrodu”

Uczniowie klasy 4A zakończyli projekt interdyscyplinarny realizowany na zajęciach języka polskiego, plastyki i techniki pod okiem opiekunów – p. Małgorzaty Biegańskiej i p. Anety Pierzyny, którego celem było samodzielne przygotowanie pudełka lekturowego do utworu pt. „Tajemniczy ogród”. Mieli do dyspozycji 6 godzin lekcyjnych. Aby to prawidłowo wykonać, uczniowie musieli najpierw przygotować odpowiednio pudełko – pomalować je lub okleić tak, by wyglądało estetycznie, a jednocześnie swoją „szatą” nawiązywało do treści omawianej książki. Następnie należało umieścić w nim jak największą ilość przedmiotów kojarzących się z treścią dzieła. Elementy można było wykonać samodzielnie np. z modeliny, plasteliny lub papieru albo wykorzystać już gotowe przedmioty lub postacie. Dodatkowo trzeba było przygotować małą książeczkę, w której opisany był czas i miejsce akcji, notka biograficzna o autorce, krótki opis głównych bohaterów, ramowy plan wydarzeń i ciekawostki na temat utworu. Osoby chętne mogły wymyślić krzyżówkę, quiz, test wiedzy lub grę planszową. Podczas lekcji języka polskiego z zapałem prezentowali swoje osiągnięcia, opowiadając o zawartości pudełka.
Uczniowie, pokonując swoją nieśmiałość oraz lęk przed publicznym wystąpieniem, poradzili sobie znakomicie. Czasem mieli tak wiele do powiedzenia, że czas przeznaczony na prezentację trzeba było wydłużyć o jeszcze jedną jednostkę lekcyjną.
Już niedługo kolejna przygoda z lekturą i kolejny projekt edukacyjny, który będzie niespodzianką dla czwartoklasistów. Na warsztat będziemy brali „Pinokia” C. Collodiego.

Przejdź do treści