„Zakodowana” matematyka

Moduł I zadanie 7 „Jak to przeczytać” oraz Moduł X zadanie 7 „Obchody Dnia Niepodległości”

#niezwyklamatematyka
Na lekcji matematyki odbyło się nietypowe utrwalanie skracania ułamków. Uczniowie klasy 5B musieli poza obliczeniami odkodować obrazek, którym było godło Polski, w ten sposób nawiązaliśmy do święta narodowego które ostatnio obchodziliśmy. Natomiast klasy 6A i 6B odkodowały hasła wykonujac odpowiednie obliczenia i przypisując do wyników właściwą literę. Następnie poznali proporcje flagi Polski i wykonali obliczenia z tym zwiazane. Tak oto zadanie matematyczne zyskało wymiar patriotyczny.
W klasach 1-3 uczniowie również wykonali „zakodowane” obrazki związane z Polską. Odkodowanie rysunku nie sprawiło większej trudności naszym najmłodszym uczniom, a satysfakcja z wykonanego zadania była ogromna.

Skip to content