Gra planszowa zamiast sprawdzianu
Nie zawsze, aby podsumować lekturę, trzeba napisać sprawdzian. Treść książki można utrwalić na wiele innych sposobów. Jednym z nich jest przygotowanie gry planszowej, która w swej instrukcji musiała odnosić się do losów głównego bohatera – Skawińskiego oraz do problematyki utworu.
Uczniowie klasy 7a i 7b na podstawie wskazówek przygotowanych przez nauczycielkę języka polskiego – p. Małgorzatę Biegańską, samodzielnie lub w małych zespołach stworzyli planszówki. Ich pomysłowość i kreatywność przeszły najśmielsze oczekiwania polonistki. Niektóre prace zostały wykonane nawet w 3D. Po omówieniu zasad i zaprezentowaniu gier, uczniowie mogli je sprawdzić w praktyce, czyli grali w zespołach 2-4 osobowych, tym samym w ciekawy sposób utrwalali ważne treści z noweli „Latarnik” Henryka Sienkiewicza.
Był to kolejny finał projektu edukacyjnego realizowanego w ramach zajęć z języka polskiego.