Zadaniowy sposób na „Zemstę” Aleksandra Fredry
Uczniowie klasy 7B w dniu 30 października 2023 r., na zakończenie omawiania „Zemsty” Aleksandra Fredry, wzięli udział w grupowym projekcie z lektury.
Przedsięwzięcie obejmowało siedem stacji zadaniowych, za które członkowie grup zdobywali punkty.
Stacja 1 – Coś o utworze.
Stacja 2 – Co mówią obrazki?
Stacja 3 – Co wiecie o teatrze?
Stacja 4 – Kto to mówi?
Stacja 5 – O komizmie w komedii.
Stacja 6 – Redagowanie zaproszenia
Stacja 7 – Zaprezentowanie kluczowych scenek komedii pomiędzy: Klarą – Wacławem, Klarą- Papkinem, Cześnikiem – Papkinem, Cześnikiem – Dyndalskim, Rejentem – murarzem.
Metoda stacji zadaniowych uznawana jest za jedną z najciekawszych, nowoczesnych metod pracy, dających wspaniałe efekty. Sprzyja rozbudzeniu i zainteresowaniu uczniów lekcją, a zmienność zadań powoduje, że wszyscy uczniowie chętnie i aktywnie pracują, wykorzystując nabytą wiedzę w praktyce i rozwijając komunikatywność. Metoda ta daje uczniom poczucie sprawczości i przynależności do grupy oraz sprawia, że czują się oni odpowiedzialni za efekt końcowy. Uczą się również sprawdzania poprawności wykonania zadań, wyszukiwania błędów i ich poprawiania . Nauczyciel staje się jedynie widzem, który obserwuje pracę i zaangażowanie uczniów. Tego typu inicjatywy wpisują się w przygotowania do egzaminu z języka polskiego. Różnorodność metod nauczania przyczynia się do rozwoju kreatywności uczniów oraz skutecznego zapamiętywania treści lektur.