Projekt edukacyjny „Czy nastolatek może odżywiać się zdrowo?”

17 kwietnia 2018r. odbył się finał projektu edukacyjnego „Czy nastolatek może odżywiać się zdrowo?”. Grupa 6 dziewcząt i 3 chłopców z klas IIa i IIb pod kierunkiem nauczyciela techniki p. Anety Pierzyny podejmowali działania mające na celu propagowanie zdrowego stylu życia. Najpierw usystematyzowali i pogłębili swoje wiadomości na temat zdrowego stylu życia. Następnie opracowali i przeprowadzili ankietę, której celem było zbadanie na ile nastolatkowie stosują się do zasad zdrowego stylu życia. Na podstawie jej wyników podjęli dalsze działania. Wykonali gazetkę promującą zasadę 5U (urozmaicenie, uregulowanie, umiarkowanie, unikanie, uprawianie sportu). W czasie szkolnych obchodów dnia wiosny przypomnieli młodszym koleżankom i kolegom jak należy dbać o zdrowie.
W ramach podsumowania uczniowie podzieleni na dwie grupy przeprowadzili zajęcia edukacyjne dla klas młodszych. Pierwsza grupa w obecności pani wicedyrektor Katarzyny Wojcieszek lekcję w klasie IVc: „Dlaczego cukier jest zły?”. Prowadzący najpierw przybliżyli skutki nadmiernego spożycia cukru, a następnie dzieci wykonywały różne zadania sprawdzające zdobyte przez nie wiadomości. W ramach nagrody wszyscy otrzymali zdrowe przekąski. Druga grupa w obecności pani dyrektor Hanny Kołodziej i pani Wioletty Podgórniak przeprowadziła zajęcia w klasie IIIa: „Czy wiemy, co jemy? O piramidzie zdrowego żywienia”. Na początku na podstawie piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej uczniowie realizujący projekt przypomnieli dzieciom zasady zdrowego odżywiania się. W dalszej części dzieci miały za zadanie rozwiązać krzyżówkę, ułożyć prosty jadłospis oraz określić, które produkty spożywcze są zdrowe, a które nie. Jako nagrodę za aktywny udział w zajęciach uczniowie otrzymali zdrowe przekąski i naklejki z napisem „Żyj zdrowo”.

Dodaj komentarz