Teatr „Kurtyna” w naszej szkole

20 listopada 2019 roku w naszej szkole gościliśmy aktorów Teatru „Kurtyna” z Krakowa, którzy wystawili trzy widowiska profilaktyczne.
Dla najmłodszych artyści zaprezentowali przedstawienie pt.: „Miś niegrzeczniś”. Najmłodsi widzowie poznali rozbrykanego misia, który był bardzo niegrzeczny. Uczniowie biorąc udział w tej pouczającej lekcji i odpowiadając na pytania zadawane przez artystów poznali tajniki kulturalnego zachowywania się. Dzieci zobaczyły, jak należy zachowywać się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, co to jest empatia i szacunek dla słabszych. Aktorzy zachęcali również do czytania książek.

Uczniowie klas 6-8 obejrzeli spektakl „Wygrać siebie”. Aktorzy przedstawili historię i problemy nastoletniej Zosi, na którą niekorzystnie wpływa poniżanie, zastraszanie i wykluczenie z grupy rówieśniczej. Z powodu złego traktowania przez rówieśników, Zosia zaczyna popadać w depresję. Czuje się odrzucona i niezrozumiana. Swój ból i emocje przykrywa uśmiechem, dlatego nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, że właśnie ta nastolatka może mieć problemy, które ją przytłaczają. Historia ma jednak pozytywny finał. Dziewczyna korzysta z pomocy dorosłych: nauczycieli i terapeutów, uczestniczy w terapii, zaczyna wierzyć w siebie, odnajduje radość i sens życia, jest sobą, znowu chce żyć.
Drogi rozsądnego i lepszego życia, pozytywne wzorce postępowania oraz wymagania stawiane młodym ludziom przez dzisiejszy świat to temat przedstawienia teatralnego „Super prank”, dla uczniów klas 4-5. Rafał zwyczajny nastolatek przeprowadza się ze wsi do miasta, nie jest z tego powodu zadowolony. Życie w dużym mieście dla chłopca nie jest łatwe ponieważ nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości. W szkole czuje się inny, gorszy a nowi koledzy i koleżanki podążają za modą, prześcigają się w pokazaniu kto jest lepszy. Jest zaskoczony tym, że jego rówieśnicy robią niemądre rzeczy, aby zaistnieć w grupie. Przynależność do grupy niesie za sobą ryzyko, jednak wykluczenie z niej może przynieść bolesne konsekwencje. Dobry, spokojny nastolatek nie radzi sobie z emocjami , aby nie być odrzuconym podejmuje ryzykowną decyzję. Presja grupy jest silna i Rafał zaczyna się zmieniać. Czy zrozumie, że naraża swoje zdrowie i życie? Czy w porę się opamięta i wróci na właściwą ścieżkę? Czy musi dojść do tragedii, aby liderzy owej grupy zrozumieli, że stosują przemoc psychiczną wobec innych uczniów?

Skip to content