„Tajemniczy ogród” zamknięty w pudełku lekturowym
Uczniowie klasy 4b zakończyli projekt interdyscyplinarny realizowany na zajęciach języka polskiego, plastyki i techniki pod okiem opiekunów – p. Małgorzaty Biegańskiej i p. Anety Pierzyny. Głównym celem było samodzielne przygotowanie pudełka lekturowego do utworu pt. „Tajemniczy ogród”. Aby to prawidłowo wykonać, uczniowie musieli najpierw przygotować odpowiednio pudełko – pomalować je lub okleić tak, by wyglądało estetycznie, a jednocześnie swoją „szatą” nawiązywało do treści omawianej książki. Następnie należało umieścić w nim jak największą ilość przedmiotów kojarzących się z treścią dzieła. Rzeczy można było wykonać samodzielnie np. z modeliny, plasteliny lub papieru albo wykorzystać już gotowe przedmioty lub postacie. Podczas lekcji języka polskiego uczniowie z zapałem prezentowali swoje osiągnięcia, opowiadając o zawartości swojego pudełka. Ważną umiejętnością było powiązanie poszczególnych przedmiotów z osobami lub wydarzeniami z powieści. Uczniowie poradzili sobie świetnie z tym zadaniem. W tak ciekawy i zajmujący sposób utrwalili treść kolejnej lektury obowiązkowej.